Vrije dag Tortuguero

11 december 2014 - Fortuna, Costa Rica

Hallo allemaal,

Gisteren ook helaas met regen aangekomen in Tortuguero. Het was echt wel een hele mooie reis ernaartoe! Bij La Pavona is onze bagage op een overdekte boot geladen en hebben we een heerlijke boottocht gemaakt naar onze accommodatie Rana Roga (rode kikker). Wat een mooi gebied, veel water en een mooie flora en fauna!

Na een lunch zijn we naar de overkant van het water gevaren naar het dorp Tortuguero, waar we nog hebben gekeken of we jonge schildpadjes uit hun ei zagen komen, maar helaas, alleen resten van de schillen. Was wel een heerlijke wandeling. Daarna, net voor de bui uit, lekker wat gaan drinken met z'n allen in een gezellig tentje. Wat zijn die verse sappen hier toch lekker, raad ik iedereen aan, haha! Toch ook daar nog maar een pizza gegeten, zodat we daarna gelijk bij de accommodatie  door konden gaan met de (nacht) wandeling. Uiteindelijk heb ik besloten om deze niet te doen omdat er veel water op de wandeling zou zijn waar we doorheen moesten en dat zou dan betekenen dat ik regenlaarzen aan moest. Even nog wat zitten kletsen met nog een paar achterblijvers en lekker op tijd gaan slapen.

Vandaag om 6 uur op de boot gestapt voor een zeer mooie tour over het water van twee en een half uur. Wat hebben we veel gezien zeg! Aardig veel soorten watervogels, leguanen, kaaimannen, luiaard, apen en voor de rest een echt hele mooie omgeving. Echt heerlijk, dat ik samen met de andere drie dames in de middag nog een keer een tour te maken. Helaas zijn we toen aardig weggespoeld, maar tussendoor toch ook nog wel wat mooie andere dieren gezien als in de morgen.

Na het ontbijt even een poosje wat dingen voor onszelf gedaan en om 11 uur zijn we lekker gaan rondwandelen in de schitterende tuin bij de accomodatie. Kikkertjes, salamanders, libellen, vele vlinders. En als klap op de vuurpijl heb ik een schitterend mooie kolibrie op de foto kunnen zetten! Dat was echt mooi. Stond bij een struik waar veel vlinders op af kwamen en toen hoorde ik een geluid heel dichtbij, toen zag ik dat er dus een kolibrie in diezelfde struik was gaan zitten. En toen voorzichtig aan heb ik hem op de foto kunnen zetten, echt supergaaf!!

Morgen vertrekken we naar Fortuna.

1. Miranda:
    11 december 2014
    Hoi Mireille, zo te lezen kunnen jullie uitgebreid genieten van de mooie flora en fauna erg leuk!! helaas hoort een tropisch buitje op z'n tijd er ook bij Hier in ons kikkerland is het echt behoorlijk onstuimig op dit moment maar ag hoort ook bij de winter Tot horens weer